معجزه چیست؟ آیا قرآن معجزه است؟

معجزه چیست؟ آیا قرآن معجزه است؟

بخشی از پادکست:

«اَلْمُعْجِزَةُ عَلَامَةٌ لِلهِ»، همین هم هست، معجزه اوّلاً از گذشته‌ها که نقل و روایت است، یک آیه است که این دو تا هم بارها به شما گفته‌ام دو تا چرخ اینطرف و آنطرف اتومبیلِ تحقیق و تفکر هستند که هر دو هم کم باد هستند و نمی‌تواند مسافت زیاد برود دلیلش را هم که می‌دانی؟

دلیلش این است: «اَلْآیة قَطْعِيُّ الصُّدُور وَ ظَنِّيُّ الدِّلَالة» آیه در اینکه از جانب خداست محکم است ولی دلالتش، ظنّ است حدس است، اصل هم دلالت است دیگر! بعد خود این هم برای کشف حقایق یک جا پا می‌گذارد و اینکه «اَلْآیَة قَطْعِيُّ الصُّدُور» صادر شده از جانب خداست، اینجا را داشته باش، حالا «وَ ظَنِّيُّ الدِّلَالَة» این وسط، این وسط را بگير و در دو طرف ترازو ‌بگذار؛ «قَطْعِيُّ الصُّدُور»، «ظَنِّيُّ الدِّلَالَة»!
خب چه چیزی دستگیرت می‌شود؟
عدم تطابق! چرا؟ برای اینکه قرآن می‌گوید «وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ» قرآن برای خواندن شفاف و سلیس و روان است، پس دیگر این چه مبحثی است که درآوردی؟ «ظَنِّيُّ الدِّلَالَة» دیگر چیست؟ دلالت باید علنی باشد، مگر آن آقا که امروز اینقدر در جهان اسلام طرفدار دارد نگفت «حَسْبُنَا کِتابُ الله»؟ آیا او نمی‌دانست که «ظَنِّيُّ الدِّلَالَة» است و فقط به «قَطْعِيُّ الصُّدُور» آن چسبید؟ این همه هم طرفدار دارد!

  • مدت زمان: 8:37
  • منبع: کتاب علل‌الشرایع صفحه ۱۲۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x